Életképek, gondolatok, néhol naprakészen, néhol válogatva régebbi felvételeim közül.
A fényképek a szerző: Horváth Zoltán ( www.hzf.hu ) tulajdonát képezik. Felhasználásukhoz előzetes engedély szükséges!
Hogy miért van szükség a kármentesítésre?! Még a kérdés is felháborító!! Ha valamihez hülye vagy akkor inkább ne szolj hozzá! Rendszeresen járok ki a laktanyába, mert nagyon szeretem az ilyesmit, és még mindig nem értem a végére a felderítésének!
Ezért, és mert a talajtisztítóknál dolgozik az egyik barátom, belelátok az adatokba, látom mi van ott!
Nem is lehet vele senki tisztában mekkora a baj a talajban! Szerintem nem fognak vele végezni 2015-re! A tobb mint 60 egyenként 15e literes tartájokat már kiemelték a földből, a körülöttük lévő több tízezer köbméter földel együtt, de csak ez után derült ki, hogy mekkora a baj!
Folyamatosan mennek a berendezések, és nem kamu az, hogy a mintakutakból naponta vödörszám lehet lemerni a tiszta kerozint, gázolajat, vagy épp a hidraolika olajat! Attol függ melyik tartájcsoporthoz közel húzodott épp az a vízér! Szinte mindegyikben volt még valamennyi, valamilyen olaj! A korozzió mértéke döntötte el, hogy mennyi!
A tankállomás bontása során kerültek elő dokumentumok, amikből kiderültek az utolsó mért üzemanyagszintek! Gondolom sejted, hogy nem találtak annyit! Jórésze a földbe került! Itt most többszázezer literekröl beszélünk! Ez pedig elfogadhatatlan egy ilyen gazdag flóráju, és faunáju környezetben!! Nagyon nagy szükség van a talaj kármentesítésére! Ebben a csak az a bosszantó, hogy ezt nekünk kell megfizetni! Valahogy rá kellene terhelni az Oroszokra a teljes költségét az összes laktanya teljes tisztítására!
@rosszqtya: Teljesen egyetértek. Csak tájékoztatásképp tettem bele, röviden, a teljesség igénye nélkül. Annyi mindent figyelembe lehetne venni, pl: a benzin adótartalmát, a taxis rezsiköltségeit, és a béreket, és az utasok szokásait, egyszerűen értelmetlen lenne kiszámolni. Igaz szerencsétlen volt pont egy reptéri transzfert kiollózni, az minden városban drágább, és plusz költséget jelent, ha jól tudom. S az sem biztos, hogy jól számoltál, mert még csak tervezet a tarifa, és pontosan nem tudjuk megmondani, hogyan alakul majd a végleges verzió.
Maga a bejegyzés a budapesti sárga taxik apropóján született, s egy olyan városba szeretne egy kis betekintést nyújtani, ahol a taxik az egyik legfőbb közlekedési formát jelentik. Holott New Yorkban meglepően jó a tömegközlekedés, és az egy főre jutó gépkocsik aránya világviszonylatban alacsony.
Mivel ez egy "fotós blog" - témáimat felvezetem, pláne ha nem a saját képeimből válogatok.
Nem pontosan értem egyébként, hogy ennek az összehasonlításnak mi értelme, de még egy dolgot tisztázzunk, "alap tarifa" és adók, meg illetékek vonatkozásában!
A táblázatban az utolsó sor tartalmazza azt az összeget, amit az utas várhatóan fizet majd a fuvar végén. Ez kétség kívül tartalmaz adót, illetéket de a lényeg, hogy a "totál" fizetendő összeg az 68,68 dollár.
A budapesti tarifa már eleve tartalmaz mindent, ha a vállalkozás az Áfa-körbe tartozik, akkor a forgalmi adót is. Nevezhetjük ezt "alap" tarifának, de erre már nem jön rá semmi, ilyen értelemben tehát a megnevezés megtévesztő lehet.
És akkor most számoljunk!
Egyszer van egy alapdíj, ami a tervezet szerint 450 forint lesz.
Aztán van egy útdíj, ez lesz majd 280 forint kilométerenként.
Van még ezen kívül egy úgynevezett várakozási díj is. Kevesen tudják, hogy a taxióra nem csak akkor számol ezzel, amikor az autó effektív áll, hanem akkor is, amikor 15 km/óra sebesség alatt közlekedik. Mindegy, számoljunk most csak néhány piros lámpával és vegyünk összesen mondjuk 4 percet! A várakozási díj várhatóan 70 forint lesz, tehát adjunk az eddigiekhez további 280 forintot!
Ez durván 9800 forintot fog eredményezni.
De ez már a "totál", nem jön rá semmi.
A budapesti taxikat egyébként ritkán veszik igénybe ilyen távolságokra. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara statisztikája szerint az átlagos budapesti fuvar 6-7 kilométeres. A repülőtér a belvárosból pedig még 25 kilométerre sincs.
@rosszqtya: Elnézést mindenkitől, nem is értem mivel sikerült s hogy szoroznom, 230HUF-os középárfolyammal szerettem volna... Javítottam, kiegészítettem. Üdv
Elnézést, valamit nem értek.
Ha a hivatkozott forrás szerint a Newark reptér és Manhattan közti út 68,68 dollárba kerül, és az aktuális árfolyam mondjuk 228 forint, akkor az a 7541 forintos összeg hogyan jött ki?
Azért az érdekes, hogy 4,4 mrd ft-os állami támogatással folyt az un. kármentesítés Sármelléken, a volt szovjet laktanya területén és környékén.De vajon milyen célból volt erre égetően szükség, ha a lakótelep hasznosításról nem volt szó (akár Ócsa helyett)?
Hogyan térül(t) meg ez a kiadás?
Csabee38 2013.08.24. 19:20:10
Ezért, és mert a talajtisztítóknál dolgozik az egyik barátom, belelátok az adatokba, látom mi van ott!
Nem is lehet vele senki tisztában mekkora a baj a talajban! Szerintem nem fognak vele végezni 2015-re! A tobb mint 60 egyenként 15e literes tartájokat már kiemelték a földből, a körülöttük lévő több tízezer köbméter földel együtt, de csak ez után derült ki, hogy mekkora a baj!
Folyamatosan mennek a berendezések, és nem kamu az, hogy a mintakutakból naponta vödörszám lehet lemerni a tiszta kerozint, gázolajat, vagy épp a hidraolika olajat! Attol függ melyik tartájcsoporthoz közel húzodott épp az a vízér! Szinte mindegyikben volt még valamennyi, valamilyen olaj! A korozzió mértéke döntötte el, hogy mennyi!
A tankállomás bontása során kerültek elő dokumentumok, amikből kiderültek az utolsó mért üzemanyagszintek! Gondolom sejted, hogy nem találtak annyit! Jórésze a földbe került! Itt most többszázezer literekröl beszélünk! Ez pedig elfogadhatatlan egy ilyen gazdag flóráju, és faunáju környezetben!! Nagyon nagy szükség van a talaj kármentesítésére! Ebben a csak az a bosszantó, hogy ezt nekünk kell megfizetni! Valahogy rá kellene terhelni az Oroszokra a teljes költségét az összes laktanya teljes tisztítására!
Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya
HZoltan 2013.04.09. 10:28:55
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
rosszqutya69 2013.04.09. 10:14:38
:-)
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
baupexim1 2013.04.09. 09:49:11
a New York-i taxik nem egyéni/társas vállalkozók birtokában vannak.
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
HZoltan 2013.04.09. 09:40:15
Maga a bejegyzés a budapesti sárga taxik apropóján született, s egy olyan városba szeretne egy kis betekintést nyújtani, ahol a taxik az egyik legfőbb közlekedési formát jelentik. Holott New Yorkban meglepően jó a tömegközlekedés, és az egy főre jutó gépkocsik aránya világviszonylatban alacsony.
Mivel ez egy "fotós blog" - témáimat felvezetem, pláne ha nem a saját képeimből válogatok.
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
rosszqutya69 2013.04.09. 09:20:36
A táblázatban az utolsó sor tartalmazza azt az összeget, amit az utas várhatóan fizet majd a fuvar végén. Ez kétség kívül tartalmaz adót, illetéket de a lényeg, hogy a "totál" fizetendő összeg az 68,68 dollár.
A budapesti tarifa már eleve tartalmaz mindent, ha a vállalkozás az Áfa-körbe tartozik, akkor a forgalmi adót is. Nevezhetjük ezt "alap" tarifának, de erre már nem jön rá semmi, ilyen értelemben tehát a megnevezés megtévesztő lehet.
És akkor most számoljunk!
Egyszer van egy alapdíj, ami a tervezet szerint 450 forint lesz.
Aztán van egy útdíj, ez lesz majd 280 forint kilométerenként.
Van még ezen kívül egy úgynevezett várakozási díj is. Kevesen tudják, hogy a taxióra nem csak akkor számol ezzel, amikor az autó effektív áll, hanem akkor is, amikor 15 km/óra sebesség alatt közlekedik. Mindegy, számoljunk most csak néhány piros lámpával és vegyünk összesen mondjuk 4 percet! A várakozási díj várhatóan 70 forint lesz, tehát adjunk az eddigiekhez további 280 forintot!
Ez durván 9800 forintot fog eredményezni.
De ez már a "totál", nem jön rá semmi.
A budapesti taxikat egyébként ritkán veszik igénybe ilyen távolságokra. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara statisztikája szerint az átlagos budapesti fuvar 6-7 kilométeres. A repülőtér a belvárosból pedig még 25 kilométerre sincs.
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
rosszqutya69 2013.04.09. 08:53:55
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
HZoltan 2013.04.09. 07:08:35
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
tiborc2008 2013.04.09. 01:28:27
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
Fox| 2013.04.08. 23:09:52
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
baupexim1 2013.04.08. 22:42:33
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
baupexim1 2013.04.08. 22:40:20
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
rosszqutya69 2013.04.08. 22:34:31
Ha a hivatkozott forrás szerint a Newark reptér és Manhattan közti út 68,68 dollárba kerül, és az aktuális árfolyam mondjuk 228 forint, akkor az a 7541 forintos összeg hogyan jött ki?
Bejegyzés: Budapest - New York taxi
Measurer 2013.02.22. 15:29:06
Itt részben lebomló szennyeződésekről van szó.
Az EU-pályázatba a 2010-ben szükségesnek tartott 285 ezer m3 helyett 470 ezer m3 talaj megforgatását és tisztíttását építették be.
Ezzel szemben az expozíciós határértékeken lazítottak.
www.helikonportal.net/hir/unios-penzbol-karmentesitik-sarmelleki-repuloteret
www.sarmellek-zalavar-projekt.com/userfiles/karment_hatarozat_mod.pdf
www.sarmellek-zalavar-projekt.com/sajtomegjelenesek/hirek
Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.02.22. 12:49:04
@Measurer:
Erre nem a lakótelep miatt volt szükség, hanem a természet megóvása miatt. Közel a Kis-Balaton, s annak élővilágát súlyos károk érhették volna.
Úgy térül meg, hogy van egy páratlan Kis-Balatonunk, ami különben nem ilyen lenne.
Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya
Measurer 2013.02.22. 10:58:41
Hogyan térül(t) meg ez a kiadás?
Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya