HTML

Címkék

200 (1) 28mm (1) ablak (1) Agárd (1) ágy (1) ajánló (2) Alcsút (1) Analóg (4) angyalka (1) Apátság (1) Arborétum (1) árnyék (5) aszfalt (1) augusztus (1) autó (4) Balaton (3) Balatonalmádi (1) Balatonkenese (1) barack (1) Besenyei Péter (1) bicikli (2) bio (1) Budapest (5) ColorPlus (1) Corsa (1) Csákberény (1) cseppkő (1) csigaház (1) Csóbor (1) Dég (1) domb (1) Dörr (1) élet (10) életkép (10) ellenfény (5) emberek (11) építkezés (2) esernyő (1) este (1) étel (3) fa (6) falevél (1) Fehérvárcsurgó (1) felhő (1) feliratok (1) fényfestés (1) fénykép (24) fényképész (1) Festetics (1) fesztivál (1) feszület (1) film (3) fix100mm (1) fix50mm (2) Ford (2) fotó (32) fotogrfi (1) füst (3) galéria (9) Gánt (1) Gránás (2) Gyros (1) hangulat (18) híd (2) (1) Hőlégballon (1) hzf (1) inspiráció (6) iso 200 (2) ISO 400 (2) jelen (1) karácsony (1) Károlyi-kastély (1) karóra (1) kastély (4) kék óra (1) kémény (1) kép (13) kerékpár (2) kereszt (2) Ko (1) köd (1) Kodak (3) koncert (1) közösség (1) laktanya (2) lecsó (1) lekvár (1) lépcső (1) Lillafüred (1) Linzer (1) logó (1) macro (1) majális (1) Málta (1) mobil (3) munkás (1) Nap (1) nap (1) napfelkelte (2) napfény (1) naplemente (2) negatív (3) New York (1) nyílt levél (1) nyom (1) Opel (1) Orfű (1) ősz (1) pad (2) panel (1) panoráma (1) photography (1) pizza (1) plustek 7400 (2) Polgárdi (1) program (1) RedBull (1) reggel (1) rendezvény (4) Repce (1) repülő (1) rom (1) rosé (1) rózsaszín (1) sárga (1) sármellék (1) Siófok (1) Soponya (1) sorozat (2) street (8) süti (2) Székesfehérvár (8) színpaletta (1) szitakötő (1) szőlő (1) szovjet (1) táj (5) tárgyfotó (1) Tata (1) taxi (1) tél (4) tenger (1) terasz (1) tervezés (1) textúra (1) Tihany (1) (3) Toyota Prius (1) tutorial (1) Ultramax (3) út (1) utca (6) vaku (1) válogatás (2) város (7) vélemény (1) Veszprém (2) veterán (2) vicc (1) vicces (1) videó (1) világ (2) vitorlás (1) vízesés (1) Zichy (1) zöld (2) zúzmara (1) Címkefelhő

hzoltan.blog.hu

Életképek, gondolatok, néhol naprakészen, néhol válogatva régebbi felvételeim közül. A fényképek a szerző: Horváth Zoltán ( www.hzf.hu ) tulajdonát képezik. Felhasználásukhoz előzetes engedély szükséges!

Címkék

200 (1) 28mm (1) ablak (1) Agárd (1) ágy (1) ajánló (2) Alcsút (1) Analóg (4) angyalka (1) Apátság (1) Arborétum (1) árnyék (5) aszfalt (1) augusztus (1) autó (4) Balaton (3) Balatonalmádi (1) Balatonkenese (1) barack (1) Besenyei Péter (1) bicikli (2) bio (1) Budapest (5) ColorPlus (1) Corsa (1) Csákberény (1) cseppkő (1) csigaház (1) Csóbor (1) Dég (1) domb (1) Dörr (1) élet (10) életkép (10) ellenfény (5) emberek (11) építkezés (2) esernyő (1) este (1) étel (3) fa (6) falevél (1) Fehérvárcsurgó (1) felhő (1) feliratok (1) fényfestés (1) fénykép (24) fényképész (1) Festetics (1) fesztivál (1) feszület (1) film (3) fix100mm (1) fix50mm (2) Ford (2) fotó (32) fotogrfi (1) füst (3) galéria (9) Gánt (1) Gránás (2) Gyros (1) hangulat (18) híd (2) (1) Hőlégballon (1) hzf (1) inspiráció (6) iso 200 (2) ISO 400 (2) jelen (1) karácsony (1) Károlyi-kastély (1) karóra (1) kastély (4) kék óra (1) kémény (1) kép (13) kerékpár (2) kereszt (2) Ko (1) köd (1) Kodak (3) koncert (1) közösség (1) laktanya (2) lecsó (1) lekvár (1) lépcső (1) Lillafüred (1) Linzer (1) logó (1) macro (1) majális (1) Málta (1) mobil (3) munkás (1) Nap (1) nap (1) napfelkelte (2) napfény (1) naplemente (2) negatív (3) New York (1) nyílt levél (1) nyom (1) Opel (1) Orfű (1) ősz (1) pad (2) panel (1) panoráma (1) photography (1) pizza (1) plustek 7400 (2) Polgárdi (1) program (1) RedBull (1) reggel (1) rendezvény (4) Repce (1) repülő (1) rom (1) rosé (1) rózsaszín (1) sárga (1) sármellék (1) Siófok (1) Soponya (1) sorozat (2) street (8) süti (2) Székesfehérvár (8) színpaletta (1) szitakötő (1) szőlő (1) szovjet (1) táj (5) tárgyfotó (1) Tata (1) taxi (1) tél (4) tenger (1) terasz (1) tervezés (1) textúra (1) Tihany (1) (3) Toyota Prius (1) tutorial (1) Ultramax (3) út (1) utca (6) vaku (1) válogatás (2) város (7) vélemény (1) Veszprém (2) veterán (2) vicc (1) vicces (1) videó (1) világ (2) vitorlás (1) vízesés (1) Zichy (1) zöld (2) zúzmara (1)

Utolsó kommentek:

Csabee38 2013.08.24. 19:20:10

Hogy miért van szükség a kármentesítésre?! Még a kérdés is felháborító!! Ha valamihez hülye vagy akkor inkább ne szolj hozzá! Rendszeresen járok ki a laktanyába, mert nagyon szeretem az ilyesmit, és még mindig nem értem a végére a felderítésének!
Ezért, és mert a talajtisztítóknál dolgozik az egyik barátom, belelátok az adatokba, látom mi van ott!
Nem is lehet vele senki tisztában mekkora a baj a talajban! Szerintem nem fognak vele végezni 2015-re! A tobb mint 60 egyenként 15e literes tartájokat már kiemelték a földből, a körülöttük lévő több tízezer köbméter földel együtt, de csak ez után derült ki, hogy mekkora a baj!
Folyamatosan mennek a berendezések, és nem kamu az, hogy a mintakutakból naponta vödörszám lehet lemerni a tiszta kerozint, gázolajat, vagy épp a hidraolika olajat! Attol függ melyik tartájcsoporthoz közel húzodott épp az a vízér! Szinte mindegyikben volt még valamennyi, valamilyen olaj! A korozzió mértéke döntötte el, hogy mennyi!
A tankállomás bontása során kerültek elő dokumentumok, amikből kiderültek az utolsó mért üzemanyagszintek! Gondolom sejted, hogy nem találtak annyit! Jórésze a földbe került! Itt most többszázezer literekröl beszélünk! Ez pedig elfogadhatatlan egy ilyen gazdag flóráju, és faunáju környezetben!! Nagyon nagy szükség van a talaj kármentesítésére! Ebben a csak az a bosszantó, hogy ezt nekünk kell megfizetni! Valahogy rá kellene terhelni az Oroszokra a teljes költségét az összes laktanya teljes tisztítására!

Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya

HZoltan 2013.04.09. 10:28:55

@rosszqtya: Jah, csak nehogy Mexico City zöld legyen ;-)

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

rosszqutya69 2013.04.09. 10:14:38

@HZoltan: A sárga szín is csak tervezet...
:-)

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

baupexim1 2013.04.09. 09:49:11

@HZoltan: igen, de egyet ne felejtsünk el.
a New York-i taxik nem egyéni/társas vállalkozók birtokában vannak.

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

HZoltan 2013.04.09. 09:40:15

@rosszqtya: Teljesen egyetértek. Csak tájékoztatásképp tettem bele, röviden, a teljesség igénye nélkül. Annyi mindent figyelembe lehetne venni, pl: a benzin adótartalmát, a taxis rezsiköltségeit, és a béreket, és az utasok szokásait, egyszerűen értelmetlen lenne kiszámolni. Igaz szerencsétlen volt pont egy reptéri transzfert kiollózni, az minden városban drágább, és plusz költséget jelent, ha jól tudom. S az sem biztos, hogy jól számoltál, mert még csak tervezet a tarifa, és pontosan nem tudjuk megmondani, hogyan alakul majd a végleges verzió.
Maga a bejegyzés a budapesti sárga taxik apropóján született, s egy olyan városba szeretne egy kis betekintést nyújtani, ahol a taxik az egyik legfőbb közlekedési formát jelentik. Holott New Yorkban meglepően jó a tömegközlekedés, és az egy főre jutó gépkocsik aránya világviszonylatban alacsony.
Mivel ez egy "fotós blog" - témáimat felvezetem, pláne ha nem a saját képeimből válogatok.

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

rosszqutya69 2013.04.09. 09:20:36

Nem pontosan értem egyébként, hogy ennek az összehasonlításnak mi értelme, de még egy dolgot tisztázzunk, "alap tarifa" és adók, meg illetékek vonatkozásában!
A táblázatban az utolsó sor tartalmazza azt az összeget, amit az utas várhatóan fizet majd a fuvar végén. Ez kétség kívül tartalmaz adót, illetéket de a lényeg, hogy a "totál" fizetendő összeg az 68,68 dollár.
A budapesti tarifa már eleve tartalmaz mindent, ha a vállalkozás az Áfa-körbe tartozik, akkor a forgalmi adót is. Nevezhetjük ezt "alap" tarifának, de erre már nem jön rá semmi, ilyen értelemben tehát a megnevezés megtévesztő lehet.
És akkor most számoljunk!
Egyszer van egy alapdíj, ami a tervezet szerint 450 forint lesz.
Aztán van egy útdíj, ez lesz majd 280 forint kilométerenként.
Van még ezen kívül egy úgynevezett várakozási díj is. Kevesen tudják, hogy a taxióra nem csak akkor számol ezzel, amikor az autó effektív áll, hanem akkor is, amikor 15 km/óra sebesség alatt közlekedik. Mindegy, számoljunk most csak néhány piros lámpával és vegyünk összesen mondjuk 4 percet! A várakozási díj várhatóan 70 forint lesz, tehát adjunk az eddigiekhez további 280 forintot!
Ez durván 9800 forintot fog eredményezni.
De ez már a "totál", nem jön rá semmi.

A budapesti taxikat egyébként ritkán veszik igénybe ilyen távolságokra. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara statisztikája szerint az átlagos budapesti fuvar 6-7 kilométeres. A repülőtér a belvárosból pedig még 25 kilométerre sincs.

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

rosszqutya69 2013.04.09. 08:53:55

@HZoltan: Köszönöm szépen! Nem hiszem, hogy elnézést kellene kérni, hiszen mindannyian hibázhatunk.

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

HZoltan 2013.04.09. 07:08:35

@rosszqtya: Elnézést mindenkitől, nem is értem mivel sikerült s hogy szoroznom, 230HUF-os középárfolyammal szerettem volna... Javítottam, kiegészítettem. Üdv

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

tiborc2008 2013.04.09. 01:28:27

Egybesült Államokban nincs jövedéki adó az üzemanyagon, így ott az felébe se kerül, mint nálunk.

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

Fox| 2013.04.08. 23:09:52

Vennék én is.. :D

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

baupexim1 2013.04.08. 22:42:33

ááááááááááááááááááá...itt (is) a Kutya:))

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

baupexim1 2013.04.08. 22:40:20

Tesó, ha tudsz dollárt 109,79 forintért, szólj már, 3 konténernyit vennék...

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

rosszqutya69 2013.04.08. 22:34:31

Elnézést, valamit nem értek.
Ha a hivatkozott forrás szerint a Newark reptér és Manhattan közti út 68,68 dollárba kerül, és az aktuális árfolyam mondjuk 228 forint, akkor az a 7541 forintos összeg hogyan jött ki?

Bejegyzés: Budapest - New York taxi

Measurer 2013.02.22. 15:29:06

@Akitlosz: A szennyeződés területi kiterjedtségét, mértékét mai napig vitatják.
Itt részben lebomló szennyeződésekről van szó.
Az EU-pályázatba a 2010-ben szükségesnek tartott 285 ezer m3 helyett 470 ezer m3 talaj megforgatását és tisztíttását építették be.
Ezzel szemben az expozíciós határértékeken lazítottak.
www.helikonportal.net/hir/unios-penzbol-karmentesitik-sarmelleki-repuloteret
www.sarmellek-zalavar-projekt.com/userfiles/karment_hatarozat_mod.pdf
www.sarmellek-zalavar-projekt.com/sajtomegjelenesek/hirek

Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.02.22. 12:49:04

Sármelléken az oroszok akkoriban talán egy hét alatt is többet repkedtek, mint manapság az egész magyar légierő egy esztendő alatt.

@Measurer:

Erre nem a lakótelep miatt volt szükség, hanem a természet megóvása miatt. Közel a Kis-Balaton, s annak élővilágát súlyos károk érhették volna.

Úgy térül meg, hogy van egy páratlan Kis-Balatonunk, ami különben nem ilyen lenne.

Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya

Measurer 2013.02.22. 10:58:41

Azért az érdekes, hogy 4,4 mrd ft-os állami támogatással folyt az un. kármentesítés Sármelléken, a volt szovjet laktanya területén és környékén.De vajon milyen célból volt erre égetően szükség, ha a lakótelep hasznosításról nem volt szó (akár Ócsa helyett)?
Hogyan térül(t) meg ez a kiadás?

Bejegyzés: Sármellék - volt szovjet laktanya
süti beállítások módosítása